Zaplatil jsem si první reklamu. Výsledek mě šokoval.

Fakt, že mi už třetí den nepřibyl žádný nový follower a pořád jich mám 13, jsem si vyložil tak, že na mě Instagram nenápadně tlačí, abych investoval do placené reklamy. Svůj účet jsem proto povýšil na „profesionální“, což je podmínkou pro utrácení peněz, a rozhodl se zapromovat dnešní báseň o Adamu Vojtěchovi. Veršík vznikl už o pár dnů dříve, a protože prorocky spekuloval o tom, kdo ministra Vojtěcha jednou nahradí ve funkci, byl vysoce aktuální. Ano, sociální sítě právě bobtnaly zprávami o tom, že Vojtěch ráno odstoupil. Systém mi nabídl šestidenní kampaň za 300 Kč. Řekl jsem si, že nebudu followery hamounit, a že mi postačí, když se bezpečně přehoupnu přes kritickou třináctku. Kampaň jsem zkrouhnul na 1 den za 50 Kč, cílovou skupinu definoval klíčovými slovy „poezie“ a „humor“ a očekával velké věci. Zvlášť, když Instagram odhadl dosah mé reklamy na 840 až 2 200 lidí!  

Výsledky po 24 hodinách byly šokující. Propagovaný příspěvek získal 8 lajků. Follower mi nepřibyl ani jeden. Poučení? Tohle byla moje poslední placená reklama na Instagramu! 



Komentáře