Rozhovor se Ženou v jednotném čísle

Za ten měsíc a kousek, co funguje můj „básnický“ profil, jsem zjistil řadu věcí. Jedna z nich je, že není mnoho autorů, kteří by se ve své instapoezii pokoušeli o humor. Většina poetů sdílí veršíky o nešťastných, platonických a občas i naplněných láskách. Pak jsou tu tvůrci (nebo spíš parafrázaři) motivačních hesel nebo čerstvě dospělí, rozervaní básníci prohrabující se nánosem dehtu na dnech svých duší. Ale že by se na život a svět kolem někdo díval s chytrým nadhledem a vtipem, takových moc není. A protože já osobně mám tenhle přístup rád, řekl jsem si, že občas nějakého takového autora vyzpovídám v krátkém rozhovoru, abych zjistil jeho motivaci, tvůrčí taktiky a možná i něco navíc.

 

První, koho jsem oslovil, je @zenavjednotnemcisle, jejíž básně, glosy a aforismy jsou vizuálně orámovány dvojicí kreslených myší. Na Instagramu je od letošního května a za tu dobu nasbírala bezmála dvě tisícovky příznivců. 



Co je tvá hlavní motivace pro psaní a tvorbu?

Psala jsem básně, aforismy a povídky již dříve. Také jsem básně překládala. Měla jsem toho již více, vydat sbírku mi ale připadalo nesmyslné. Sama jsem si koupila sbírku básní naposledy před třemi lety. Kamarádky a kamarádi mě povzbuzovali ke zveřejnění. Karanténa byla impulsem. Nakonec ale zveřejňuji spíše nové věci, do starých zásob jsem zatím ještě téměř nesáhla.

 

Jak často píšeš/tvoříš? Máš na to nějaké rutiny?

Nepíšu pravidelně. Když si ale sednu s cílem něco vymyslet, tak vždy něco vymyslím. Nápady mívám též ve vaně nebo v autě. Co si později již nedovedu vybavit, považuji za nekvalitní. Někdy reaguji na aktuální dění.

 

Jak bys popsala svou taktiku pro sbírání nových sledujících na Instagramu?

Asi nemám taktiku, nesnažím se záměrně oslovovat konkrétní cílovou skupinu.

 

Máš nějaký cíl, za kterým na Instagramu jdeš? 

Mým cílem bylo nepsat věci jen pro pár lidí v mém okolí, získat tedy potvrzení vnějškem, neztrapnit moji rodinu a zůstat anonymní, což se mi zatím daří.

 

Jak důležitá jsou pro tebe srdíčka a pozitivní komentáře pod tvými příspěvky?

Ohlas je samozřejmě důležitý. Komplimenty jsou fajn. Nezájem by byl frustrující. S negativní reakcí na IG jsem se nesetkala. Občas mi mé děti něco kritizují do tváře, to mě vždy strašně vytočí. Zatím vidím spíše pozitiva, neboť místo sledování grafů s nakaženými sleduji počty sledujících a srdíček, což má nepochybně dobrý vliv na mé duševní zdraví.

 

Co ti zatím udělalo (dělá) největší radost (v rámci tvorby na Instagramu)?

Nejvíce mě těší pozitivní ohlasy od mých sledujících a stálých příznivců na IG, ale také mých dětí a přátel, jako když se mě kamarád zeptal, zda by mohl některé mé příspěvky vyvěsit ve své kanceláři.

 

Přicházejí chvíle, kdy máš sto chutí s psaním básní na Instagram přestat?

Zatím se to nestalo, nestojí mě to tolik námahy.

 

Zablokovala jsi někdy někoho?

Ne.

 

Jaké profily na Instagramu bys doporučila ke sledování? 

Mám ráda Oprásky, Dve bodky, sleduji své oblíbené umělce a kdejakou kravinu, u které se zasměju.

 

Co bys vzkázala lidem, kteří chtějí začít sdílet vlastní tvorbu na Instagramu?

Vše není tak dobré, aby se to sdílelo.

 

Díky za rozhovor!






Komentáře